Kisléta község története

A Kislétai község története, helytörténete, kiemelkedő-, példaértékű események, egyének megismerése, emlékük ápolása a célom. Az anyaggyűjtést, a helytörténeti események-, egyének történetének összeállítását, emlékük ápolását a kislétai emberek-, őseim iránti tisztelet vezérel. .

Friss topikok

Pénzes László: Kisléta község helytörténetében őseink történetét is megtalálhatjuk

2020.01.27. 22:10 Pénzes László

 

Hálás vagyok a sorsnak, hogy Kisléta község helytörténetével, őseim történetével foglalkozhatom. A Kislétai Református Egyházközség helytörténetével korábban kezdtem el foglalkozni. Napjainkban Dr. Kustár Péter kislétai református lelkész, tudós, sokoldalú ember élettörténetével, munkásságával foglalkozva egyre több  egyházközségre, református elemi népiskolára vonatkozó helytörténeti anyagra leltem rá. Minden anyag megismerése újabb  sikerélmények mellett a személyes vonatkozás esetén mély érzéseket is kiváltanak.

A nagyapám még  a kislétai helvét hitvallás, illetve a református egyházközséghez tartozó családban született, a római katolikus felesége lett, ezt követően a leszármazottak római katolikusok egyházközséghez tartoztak. A  kislétai üknagyapám Pénzes Mihály /1778-1838/ nyolc gyerekével együtt a református egyházközséghez tartoztak.

Nagy meglepetés, jó érzés volt, mikor a református egyházközség egyik 1837 évi kimutatásában /amely tartalmazza a hívek az egyházközségnek adott gabonát vékában, pénzt garasban, szénabért garasban/ megtaláltam üknagyapám nevét, Pénzes Mihályt, úgy éreztem, mintha láthattam volna, én is jelen lettem volna.

Az 1837-ben és 1844-évben felvett kimutatást megosztom, hátha mások is rátalálnak őseikre.   

Budapest, 2020. január 27.

kisleta_reform_1837_1-1.jpg

 

kisleta_reform_1844_1-1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kisleta.blog.hu/api/trackback/id/tr5415431620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása