A Nyírséget átszelő vasútvonal története
A Nyírséget átszelő Nyíregyháza – Mátészalka - Zajta-vasútvonal a MÁV 113-as számú, egyvágányú, nem villamosított 101 km hosszú, 1435 mm nyomtávolságú, 60 km/h maximális haladási sebességű vasútvonala. A ma ismert vonal elődjének Nyíregyháza és Mátészalka közötti vonalszakaszát a Szabolcs vármegyei HÉV társaság építette. A társaság első 56,9 km hosszú vasútvonalát 1887. augusztus 20-án nyitották meg. A vasútvonal Szatmárnémeti és Fehérgyarmat közötti másik szakaszát, a Szatmár – Fehérgyarmati HÉV társaság építette. A 39 km hosszú vasútvonalat 1898. augusztus 25-én adták át.
A vasútvonal megépítése hozzájárult a térség személy-, és teherszállításának fejlődéséhez. Elsősorban a vidék mezőgazdasági áruinak szállítását szolgálta. A személy-, és teherszállítás volumene fokozatosan növekedett, csúcspontját az 1990. évi rendszerváltást megelőző években érte el. A rendszerváltást követően az áruszállítás folyamatosan csökkent, majd teljesen megszűnt és a közútra lett áttéve. A személyszállítás szintén folyamatosan csökkent, napjainkban jelentős részét átvette az autóbusz. A háborút követő években a családunk Nyírbátorba, Nyíregyházára, az ország más tájaira vonattal közlekedett. A Kisléta, Máriapócs, Pócspetri községek közös vasútállomása a műút mellett épült fel, baloldalán 1,5 km-re Kisléta, jobboldalán 1 km-re Máriapócs, és 2,5 km-re Pócspetri helyezkedett el. A három község lakosainak jelentős száma az első időszakban gyalog közlekedett a vasútállomás és az otthona között. Napjainkban autóbusz járat van.
A Fehérgyarmat – Zajta közötti személyszállítás 2009. december 13-tól, a 2009/2010. évi menetrendváltással megszűnt, azonban a 2010/2011. évi menetrendváltással 2010. december 12-én újraindult.
Motorvonat
A máriapócsi Vasútállomás
A 2009-es vonalbezárással tervben volt a Nyíregyháza-Nyírbátor szakasz bezárása is, de ez a vonalszakasz kikerült a végleges listából. A személy- és teherszállítás a rendszerváltás után megalapozott koncepció nélkül lett irányítva, a pénzhiány vezérelte a döntéseket, mindez jelentős károkat okozott az országnak